Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Oskar Johansson sjunger snapsvisan Hela går

    ​Succé för O.P. Anderson Aquavitsturné.

    Sedan i maj har teamet bakom O.P. Anderson Aquavit och ett gäng från Tjoget varit på turné i Norden och USA. Syftet var att lära amerikanerna och övriga nordbor mer om den skandinaviska akvavitkulturen samt visa att den svenska hantverksakvaviten är minst lika god – om inte godare – som andra spritsorter i cocktails. Roadshowen avslutades med en fest på Tjoget i Stockholm i mitten av december.

  • Årets julcognac är här – fyllig och elegant med toner av brynt smör och fudge.

    Årets julcognac är här – fyllig och elegant med toner av brynt smör och fudge.

    Den årslånga väntan är över – den 6:e december lanserader Grönstedts sin limiterade julcognac, XO Noël 2019. Årets cognac har tagit sin utgångspunkt i traditionellt julfirande och kombinerar det med julens nya trender. Tonerna av brynt smör, fudge, hasselnöt och vit choklad möjliggör en lekfullhet som passar såväl för griljering, pralinbak eller i en cocktail.

  • True Colours Cava Winter Edition by Camilla Thulin

    True Colours Cava Winter Edition - Camilla Thulin tillbaka som designer.

    Camilla Thulin upprepar nu succén från i somras, då hon gästdesignade True Colours flaska, med en ny, vintergnistrande variant i begränsad upplaga – även denna gång i samarbete med Regnbågsfonden. För att passa årstiden har det tidigare vackert blommiga mönstret ersatts av vintergrönska och gnistrande juveler, inspirerade av regnbågen.

  • Nu släpps en exklusiv cognac från Braastad med högt samlarvärde

    Nu släpps en exklusiv cognac från Braastad med högt samlarvärde

    Sverre Braastad tog över driften av cognacshuset Tiffon år 1919. I år, 100 år senare, firar Braastad jubileet med att lansera en exklusiv cognac: Braastad 1919 Limited Edition. Varje flaska innehåller värdefulla cognacsdroppar som är mellan 50 och 100 år gamla. Endast 1919 stycken flaskor finns i hela världen, varav 238 stycken finns på den svenska marknaden.

  • Thomas Henry Pink Grapefruit

    Thomas Henry inleder samarbete med Altia Sweden och lanserar nyheten Pink Grapefruit.

    Från 1 januari 2020 representeras Thomas Henry i Sverige av Altia Sweden. Thomas Henry erbjuder både bartenders och hemmamixare en värld av möjligheter till variation och kreativitet. Dryckerna är utvecklade av bartenders och sortimentet består såväl av klassiker som Tonic Water och mer nyskapande smaker som de senaste nyheterna: Pink Grapefruit och Coffee Tonic.

  • ARKET + BLOSSA Glögg

    ​ARKET och BLOSSA Glögg lanserar en specialutgåva i sju länder.

    BLOSSA Glögg och ARKET kommer att ta Sveriges populäraste glögg till sju länder, där den kommer att finnas till försäljning under årets julsäsong. ARKET + BLOSSA Glögg är en specialutgåva som är ekologisk och alkoholfri. Flaskans etikett är designad av den älskade illustratören Ilon Wikland.

  • Årets nyheter från BLOSSA.

    Årets nyheter från BLOSSA.

    Anrika Blossa släpper under hösten flera nya glöggvarianter – alltifrån mousserande dryck och äppelglögg spetsad med calvados, till flera alkoholfria alternativ. Blossa glögg har på 150 år gått från tillverkning i en källare i Gamla stan till att bli stort, välkänt och starkt förknippat med vinter och svenska traditioner. Bara i år släpper det omtyckta varumärket sex nya produkter.

  • ​Ord som värmer - Blossa släpper unik ordlista.

    ​Ord som värmer - Blossa släpper unik ordlista.

    Tillsammans med en språkforskare och en psykolog har Blossa utforskat hur olika ord påverkar människors kroppstemperatur positivt. Genom ett experiment upptäckte man skillnader mellan hur olika ord påverkade försökspersonernas temperatur och faktiskt gjorde dem varmare. Orden och meningarna har gemensamt bildat ett språk att använda under vintertiden för att sprida värme.

  • A Pasqua Perspective - Everything is fluid

    Vinhuset Pasquas nya kampanj bjuder på oväntade perspektiv.

    Även om Pasqua är ett anrikt vinhus med lång historia så har de alltid gått sin egen väg. Pasqua vill ge uttryck för den eleganta men samtidigt utmanande italienska stilen. Därför vill Pasqua också kommunicera på ett djärvt, oväntat och elegant sätt. Det är ur denna ambition som Pasquas nya kampanjkoncept: A Pasqua Perspective kommer.

  • O.P. Anderson Petronella Julsnaps

    ​Årets nyhet bland julsnapsarna – O.P. Anderson Petronella Julsnaps med smak av äpple och pomerans

    Den första november släpps årets utbud av julsnapsar på Systembolaget. Bland urvalet finns populära O.P. Anderson Julaquavit, den moderna klassikern Prima Julsnaps och årets nyhet – O.P. Anderson Petronella Julsnaps. Petronella Julsnaps är en snaps med smak av äpple och pomerans som precis som originalprodukten O.P. Anderson Petronella har en lägre alkoholhalt än de traditionella snapsarna.

Visa mer