Pressmeddelande -
Vinhuset Pasquas nya kampanj bjuder på oväntade perspektiv.
Att svenskar är väldigt förtjusta i Italien är inte direkt någon nyhet. Vi tycker om att åka dit på semester, vi gillar italiensk design och vi är väldigt svaga för både det italienska köket och vinet. En bild som lätt dyker upp när man tänker på Italien är den klassiska livliga italienska familjemiddagen. Men detta är också en bild som vi sett om och om igen i reklamsammanhang.
Även om Pasqua är ett anrikt vinhus med lång historia så har de alltid gått sin egen väg. Pasqua vill ge uttryck för den eleganta men samtidigt utmanande italienska stilen. Därför vill Pasqua också kommunicera på ett djärvt, oväntat och elegant sätt. Det är ur denna ambition som Pasquas nya kampanjkoncept: A Pasqua Perspective kommer.
Om man ser på en italiensk familjemiddag ur Pasquas perspektiv kommer den att vara långt ifrån mormors lantliga kök. Resultatet blir snarare en modern och passionerad middag med italiensk haute cuisine. Där det eleganta möter det robusta, den spatiösa matsalen möter den trånga bakgatan, där levande ljus ersätts av flammande bengaler. Detta är ingen plats för de som vill passa in, det är scenen för de som vill sticka ut. I alla fall om man ser på det hela ur Pasquas perspektiv.
Kampanjen som pågår syns på TV och Play-kanaler under hösten.
Kampanjfilmerna:
Always blend: https://www.youtube.com/watch?v=gDvogRjUxD8
A matter of taste: https://youtu.be/FdfdrZIAxDE
Everything is fluid: https://youtu.be/nFPREFzxXHI
Uppdragsgivare: Altia Sverige
Reklambyrå: WDW Creative
Produktionsbyrå: Duo Blau
Mediebyrå: Hear
För mer information, vänligen kontakta:
Carl-Johan Medin, Senior Brand Manager
carl-johan.medin@altiacorporation.com
070-823 56 66
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.