Pressmeddelande -
Håkan Thörnström skapar kroglåda med Melanders
Melanders har tillsammans med kockarna bakom Snälleröds Krögarsnaps tagit fram kroglådor för hemkörning i Stockholm. Nu släpps bokningarna för stjärnkocken Håkan Thörnströms trerättersmeny som finns till försäljning under en begränsad tid.
Snälleröds Krögarsnaps består av fem olika snapsar skapade av kockarna Pontus Frithiof, Håkan Thörnström, Malin Söderström, Nils Molinder samt Henrik Norström. Under våren och sommaren genomför Snälleröds krögare ett gästspel hos Melanders med var sin trerättersmeny för hemkörning. Mellan 10 maj och 13 juni kan stockholmarna få uppleva Göteborgskocken Håkan Thörnströms specialkomponerade meny.
Håkan Thörnström är idag en av landets mest meriterade kockar som bland annat tävlat i det Svenska Kocklandslaget i åtta år, vunnit Kockarnas kamp samt anordnat nobelmiddagen och kungens 60-årsmiddag. 2011 belönades hans restaurang Thörnströms Kök i Göteborg med en stjärna i Guide Michelin som den behöll fram tills stängningen tidigare i år.
Håkan Thörnströms meny består av en råmarinerad torsk med äpple, oliver och rättika till förrätt. Varmrätten är en nässelbakad majskyckling med citron- och senapsemulsion, spenat och friterade rotfrukter. Desserten består av romflamberade jordgubbar med myntacurd och havrecrunch.
För att underlätta färdigställandet av kroglådan har Melanders och Snälleröds skapat en film med Håkan Thörnström och Melanders kreativa ledare Andreas Printz. Filmen går igenom samtliga moment samt ger allmänna tips på matlagning.
Snälleröds Krögarsnaps 10x5cl finns i Systembolagets beställningssortiment, art.nr. 8660304, 249 kr
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Koncernchef är Kenneth Hamnes. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.