Pressmeddelande -
True Colours följer upp cavasuccén - Nu lanseras ett vitt vin på box med samma viktiga budskap.
– Vi har utvecklat True Colours tillsammans med Stiftelsen Regnbågsfonden och för varje såld produkt går pengar till deras arbete med HBTIQ-frågor i hela världen. Nu lanserar vi även ett vitt vin på box tillsammans, säger Gustaf Lönnbeck, Brand Manager på Altia.
Den första lanseringen från True Colours, en cava i regnbågsfärger, tog sig med rekordfart till såväl människors hjärtan och Instagram-flöden, som till Systembolagets hyllor. Efter bara två månader fanns det mousserande vinet i över 100 butiker.
– Vi tror att man vill dricka True Colours vid flera olika tillfällen än de där bubbel är det naturliga valet. Därför lanserar vi nu ett vitt vin på box som komplement till cavan, säger Gustaf Lönnbeck.
Stiftelsen Regnbågsfonden startades och drivs av Jonas Gardell, Jon Voss och Arto Winter. Stiftelsens ändamål är att finansiellt hjälpa HBTIQ-organisationer i hela världen, liksom enskilda personer, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs och trakasseras av myndigheter, polis och religiösa institutioner.
Det vita vinet består av 80 % chardonnay och 20 % viognier. Det har en torr, frisk och mycket fruktig smak med inslag av tropisk frukt, citrus, vanilj och fat. Ett vin som passar bra vid både små och stora tillfällen.
True Colours bag-in-box kommer att finnas i cirka 100 butiker runt om i landet från och med 1 juni och kosta 209 kr, där del av intäkterna går oavkortat till Regnbågsfonden. Artikelnr är 3575.
För frågor, vänligen kontakta:
Gustaf Lönnbeck, Brand Manager, Altia
Gustaf.lonnbeck@altiacorporation.com
Mobil: +46 733 26 31 43
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.