Pressmeddelande -
Blossa Hantverksglögg – en hyllning till nordiskt hantverk
Att tillverka en riktigt bra glögg är ett äkta hantverk. Nu vill Blossa hylla andra hantverksdiscipliner som, likt Blossa, har en förkärlek till bra råvaror och material samt en tro på att saker blir bättre om man låter dem ta tid och gör dem från grunden. Först ut är Blossa Ekologisk Alkoholfri Blåbär & Ingefära 2016 – en hyllning till skogen och nordiskt trähantverk.
Blossas anrika glögg tillverkas av skickliga yrkesmänniskor med hjälp av noggrant utvalda viner och Blossas speciella kryddblandning. Det är en tidskrävande och känslig process där resultatet är en glögg som inte har tagit några genvägar och därför smakar som den ska. Från och med i år kommer Blossa årligen lansera en ny, alkoholfri glögg och samtidigt passa på att hylla en nordisk hantverksform. Årets smak Blossa Ekologisk Alkoholfri Blåbär & Ingefära 2016 är en hyllning till nordiskt trähantverk med inspiration hämtad från urskogen i norr.
– Med Blossa Hantverksglögg vill vi skapa en ny tradition och lyfta vårt stora intresse för gediget hantverk, säger Åsa Strömberg Eng, Senior Brand Manager på Blossa. Blossa ingår i en lång och stolt nordisk hantverkstradition som innefattar en mängdslöjd- och hantverksdiscipliner såsom textil, trä, glas och smide. Det vill vi uppmärksamma och i år har vi valt att hylla trähantverket.
Glöggen innehåller endast ekologiska råvaror och består av ett vitt vin som varsamt har avalkoholiserats och blandats med saften från nordiska blåbär, färsk ingefära och Blossas lagrade kryddblandning. Glöggen har en tydlig blåbärskaraktär i fin balans med de traditionella glöggkryddorna och samtidigt en diskret, het eftersmak från ingefäran.
Finns listad på ICA, Coop, Axfood, Bergendahls
Rek ca pris är 35,90 kr.
Glöggen går lika bra att servera varm som kall.
Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank
Användarnamn: din e-post, lösenord: trendpr
För övriga frågor vänligen kontakta:
Åsa Strömberg Eng, Senior Brand Manager Blossa
asa.stromberg.eng@altiacorporation.com
Elin Östblom, Trendgruppen PR
elin.ostblom@trendgruppen.se, 073-515 70 27
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.