Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Blossa Hantverksglögg – en hyllning till nordiskt hantverk

Att tillverka en riktigt bra glögg är ett äkta hantverk. Nu vill Blossa hylla andra hantverksdiscipliner som, likt Blossa, har en förkärlek till bra råvaror och material samt en tro på att saker blir bättre om man låter dem ta tid och gör dem från grunden. Först ut är Blossa Ekologisk Alkoholfri Blåbär & Ingefära 2016 – en hyllning till skogen och nordiskt trähantverk.

Blossas anrika glögg tillverkas av skickliga yrkesmänniskor med hjälp av noggrant utvalda viner och Blossas speciella kryddblandning. Det är en tidskrävande och känslig process där resultatet är en glögg som inte har tagit några genvägar och därför smakar som den ska. Från och med i år kommer Blossa årligen lansera en ny, alkoholfri glögg och samtidigt passa på att hylla en nordisk hantverksform. Årets smak Blossa Ekologisk Alkoholfri Blåbär & Ingefära 2016 är en hyllning till nordiskt trähantverk med inspiration hämtad från urskogen i norr.

– Med Blossa Hantverksglögg vill vi skapa en ny tradition och lyfta vårt stora intresse för gediget hantverk, säger Åsa Strömberg Eng, Senior Brand Manager på Blossa. Blossa ingår i en lång och stolt nordisk hantverkstradition som innefattar en mängdslöjd- och hantverksdiscipliner såsom textil, trä, glas och smide. Det vill vi uppmärksamma och i år har vi valt att hylla trähantverket.

Glöggen innehåller endast ekologiska råvaror och består av ett vitt vin som varsamt har avalkoholiserats och blandats med saften från nordiska blåbär, färsk ingefära och Blossas lagrade kryddblandning. Glöggen har en tydlig blåbärskaraktär i fin balans med de traditionella glöggkryddorna och samtidigt en diskret, het eftersmak från ingefäran.

Finns listad på ICA, Coop, Axfood, Bergendahls

Rek ca pris är 35,90 kr.

Glöggen går lika bra att servera varm som kall.

Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank
Användarnamn: din e-post, lösenord: trendpr

För övriga frågor vänligen kontakta:

Åsa Strömberg Eng, Senior Brand Manager Blossa

asa.stromberg.eng@altiacorporation.com

Elin Östblom, Trendgruppen PR

elin.ostblom@trendgruppen.se, 073-515 70 27

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.

Kontakter

Monica Myrvold

Presskontakt Digital Marketing Manager +46 (0) 70 201 99 20
Tove Wredler Wennström

Tove Wredler Wennström

Presskontakt Content Manager folk o folk +46 (0) 70 289 08 42
Mikaela Lundén

Mikaela Lundén

Presskontakt Commercial Coordinator Spirits Sweden Press contact

Caroline Tull

Presskontakt Presskontakt 0761467436

Relaterat innehåll

folk o folk

Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden och en global föregångare inom hållbarhet. Deras marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. Företaget inkluderar även Anora industry- och logistikföretaget Vectura. År 2020 var Anoras sammanlagda nettoomsättning 6,4 miljarder kronor och företaget sysselsätter cirka 1100 anställda. Anora Groups aktier är noterade på Nasdaq Helsinki och Euronext Oslo.

www.anora.com

Anora Sweden
Sandhamnsgatan 63
115 28 Stockholm
Sweden