Pressmeddelande -
Årets akvavitproducent är Arcus
International Spirits Challenge (ISC) är den främsta och mest erkända tävlingen för sprit i världen. Under ISC 2021 som gick av stapeln i juli bedömdes 1 800 spritsorter från 70 olika länder. Utmärkelsen Aquavit Producer of the Year gick till Arcus som även tog storslam i provningarna med tre troféer samt alla dubbelguld inom kategorin.
Under ISC 2021 i juli tog Arcus tog hem den prestigefyllda titeln som årets akvavitproducent. Arcus dominerade även tävlingen inom akvavit genom att kamma hem tre av fyra troféer med Opland Edel Madeira Casks, Gilde Non Plus Ultra samt Aalborg Taffel Akvavit. Vidare vann Arcus samtliga dubbelguld genom Lysholms Linie, Løitens Linie och Aaborg Jule Akvavit.
– Årets ISC blev ett prisregn utan motsvarighet trots den hårda konkurrensen. Genom att vinna troféer och guld för Nordens äldsta och mest klassiska akvaviter tillsammans våra nutida produkter visar att vår verksamhet håller en tidlös hög kvalitet, säger Marcus Pedersen som är Senior Brand Manager på Arcus Sweden.
ISC är känd för sin erfarna jury där flera av världens främsta spritkännare ingår. Samtliga bedömningar sker genom hårt kontrollerade blindprovningar.
Utmärkelser för Arcus under International Spirits Challenge:
- Årets akvavitproducent 2021
- Trofé - Opland Edel Madeira Casks
- Trofé - Gilde Non Plus Ultra Aquavit
- Trofé - Aalborg Taffel Akvavit
- Dubbel guldmedalj - Lysholm Linie Aquavit
- Dubbel guldmedalj - Løiten Linie Aquavit
- Dubbel guldmedalj - Aalborg Jule Akvavit
- Guldmedalj - Aalborg Dild Akvavit
- Guldmedalj - Aalborg Nordguld Akvavit
- Guldmedalj - Lysholm Linie Double Cask Port Aquavit
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Arcusgruppen. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk samt har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.