Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

Petra Mede och Mikael Nyqvist önskas till snapsen i påsk

Undersökningen visar att nära en tredjedel av de tillfrågade männen helst tar sin påsksnaps tillsammans med underhållande Petra Mede. Bland de tillfrågade kvinnorna hamnade Mikael Nykvist i toppen på önskelistan med dryga 36 %.
Daniel Westling och Linda Rosing var enligt undersökningen de minst lockande alternativen att dela sin snaps med på en påskmiddag.

I Sverige är snapsen den högtidligaste formen av festmarkörer. En färsk undersökning från mars i år visar att vi svenskar tycker att snaps främst hör hemma vid traditionellt högtidliga tillfällen såsom påsk. Få kan tänka sig att dricka snaps till vardags (2 %) eller på en vanlig helgmiddag (16 %). Enligt undersökningen har vi tre bestämda tillfällen där vi kan tänka oss dricka snaps och det är jul (55 %) midsommar (75 %) och påsk (55 %). I övrigt, såväl helg som vardag, dricker vi generellt inte snaps. Endast 1 % procent kan tänka sig att dricka en snaps till lunch.

Traditionella högtider med tillhörande snaps är som bekant utmärkta tillfällen för socialt umgänge. I undersökningen ställdes därför frågan vem du helst skulle dricka din påsksnaps med?

Petra Mede hamnade i topp (33 %), följt av Prinsessan Victoria (20 %), Maud Olofsson (17%), Noomi Rapace (14 %) och sist Linda Rosing som 5 % helst delar påsksnapsen med. Av de tillfrågade kvinnorna ville flest dricka påsksnaps med Mikael Nykvist (36 %) följt av Fredrik Reinfeldt (21 %), Måns Zelmerlöw (16 %), Steffo Törnquist (15 %) och sist Daniel Westling (3 %)

Stefan Olmås, marknadschef för Arcus Sweden

E-Mail: stefan.olmas@arcussweden.se

Mobil: +46 70 388 00 51

För bilder eller mer information om undersökningen var vänlig kontakta:

sara.hemmingsson@se.mslworldwide.com

 

Ämnen

Kategorier

Regioner


Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Otto Drakenberg. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen. 
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.

Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.Mer information finns i ArcusGruppens årsredovisning 2013.


Kontakter

Monica Myrvold

Presskontakt Digital Marketing Manager +46 (0) 70 201 99 20
Tove Wredler Wennström

Tove Wredler Wennström

Presskontakt Content Manager folk o folk +46 (0) 70 289 08 42
Mikaela Lundén

Mikaela Lundén

Presskontakt Commercial Coordinator Spirits Sweden Press contact

Caroline Tull

Presskontakt Presskontakt 0761467436

folk o folk

Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden och en global föregångare inom hållbarhet. Deras marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. Företaget inkluderar även Anora industry- och logistikföretaget Vectura. År 2020 var Anoras sammanlagda nettoomsättning 6,4 miljarder kronor och företaget sysselsätter cirka 1100 anställda. Anora Groups aktier är noterade på Nasdaq Helsinki och Euronext Oslo.

www.anora.com

Anora Sweden
Sandhamnsgatan 63
115 28 Stockholm
Sweden