Gå direkt till innehåll

Pressmeddelande -

CHILL OUT introducerar franskt rosévin i smart förpackning.

Nu lanserar CHILL OUT ett rosévin i klassisk Provence-stil. CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée är en modern och ljus rosé förpackad i en klimatsmart folierad påse som enkelt kan medtas till sommarens aktiviteter.

CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée har en typisk stil à la Provence med en doft som hintar om jordgubbar och tranbär. Vinet är ljust i färgen, lätt och inbjudande med en balanserad, krispig och uppfriskande smak av mogna röda frukter och med en torr eftersmak.

Den smarta förpackningen är ett resultat av varumärkets ambition att minska onödigt avfall genom innovativ och klimatsmart förpackningsdesign. Förpackningen, som är en folierad påse, ger 90 procent mindre avfall samt 60 procent lägre koldioxidavtryck än två glasflaskor.

Påsen är en mjuk och praktisk förpackning om 1,5 liter som är enkel att ta med sig, och är utrustad med tre hål som gör det enkelt att bära vinet som det är. Den tar minimalt med plats i både väska, picknickkorg och kylskåp, och kyls snabbare än en traditionell bag-in-box. Dessutom kan påsen förvaras direkt i vatten på exempelvis stranden eller utflykten för att hålla sig kall hela dagen.

- Förpackningen är oerhört praktisk. Den är klimatsmart, enkel att förvara och bära med till sommarfesten, campingen eller på utflykten. Det är helt enkelt det perfekta sommarvinet, säger Ewa Wirström, Brand Manager för CHILL OUT.

Serveras väl kyld som aperitif eller till lättare rätter såsom sallad, fisk och skaldjur.

CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée finns att beställa på Systembolaget från och med den 8 maj och kostar 129 kronor.

Produktinformation:
CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée 2018
Lansering: 8 maj, 2019
Pris: 129 kronor
Artikelnummer: 74512-07
Druva: 85 % Grenache, 15 % Cinsault
Alkoholhalt: 13 %
Sockerhalt: Mindre än 2 g/ l
Färg: Laxrosa
Förpackning: Folierad påse, 1500 ml

För produktprover, högupplösta bilder eller frågor, vänligen kontakta:
Gastro PR
070-480 77 31
press@gastropr.se

Relaterade länkar

Ämnen

Kategorier


På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.

Kontakter

Tove Wredler Wennström

Tove Wredler Wennström

Presskontakt Content Manager folk o folk +46 (0) 70 289 08 42

Relaterat innehåll

​Italienska sommarvibbar med CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo.

Den här sommaren kommer gå i färgen orange och med italienska influenser. Det välkända vinvarumärket CHILL OUT introducerar Wine Spritzer Aperitivo, en fräsch och fruktig spritz som adderar en färgglad twist till sommarens alla sociala sammankomster.

​Folkkärt vin får ny design.

Ett av Sveriges mest sålda vinvarumärken, CHILL OUT, kommer under hösten att uppdatera designen på alla förpackningar för att förtydliga varumärkets profil och innehåll – en modern serie kvalitetsviner från hela världen som passar de flesta sällskap och tillfällen. Designförändringen är del av den långsiktiga ambitionen att återta positionen som det mest moderna livsstilsmärket inom vin i Norden.

folk o folk

Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden och en global föregångare inom hållbarhet. Deras marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. Företaget inkluderar även Anora industry- och logistikföretaget Vectura. År 2020 var Anoras sammanlagda nettoomsättning 6,4 miljarder kronor och företaget sysselsätter cirka 1100 anställda. Anora Groups aktier är noterade på Nasdaq Helsinki och Euronext Oslo.

www.anora.com

Anora Sweden

Sandhamnsgatan 63
115 28 Stockholm
Sweden