Pressmeddelande -
Italienska sommarvibbar med CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo.
Den här sommaren kommer gå i färgen orange och med italienska influenser. Det välkända vinvarumärket CHILL OUT introducerar Wine Spritzer Aperitivo, en fräsch och fruktig spritz som adderar en färgglad twist till sommarens alla sociala sammankomster.
Det italienska konceptet Aperitivo är en enkel idé och ett väldigt socialt och funktionellt sätt att möta upp vänner och ta en drink samt njuta av olika sorters aptitretare och snacks – en livsstil som passar varumärket CHILL OUT perfekt.
CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo är en bittersöt vincocktail med en klar orange färg. Smaken är fräsch och fruktig toppad med läckra toner av apelsin och örter – en perfekt balans mellan sött och bittert som ger en härligt läskande smakupplevelse.
- Vi ville göra vår egen twist på en av världens trendigaste drinkar och förenkla sommarens tillställningar med en färdigblandad sommarcocktail. Resultatet är en fräsch, bubblande och färgstark vindrink som tillför det lilla extra i både smak och färg, säger Ewa Wirström, Brand Manager.
Servera CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo kall och gärna med mycket is och apelsinskivor. Vill man få in ytterligare färg - dekorera med färsk mynta eller andra färska örter.
CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo är en färdigblandad vindrink med en alkoholhalt på endast 5 % som kommer i en flaska à 275 ml. Från den 30 april kommer den att finnas i Systembolagets beställningssortiment och samt även på utvalda restauranger över hela Sverige under sommaren.
Produktinformation:
CHILL OUT Wine Spritzer Aperitivo
Volym: 275 ml
Alkoholhalt: 5 %
Pris: 22,90 kr
Beställningsnummer Systembolaget: 86703-04
Om CHILL OUT
CHILL OUT är en serie kvalitetsviner från noggrant utvalda vingårdar från hela världen och erbjuder ett brett utbud av smaker och stilar som är lätt att tycka om. Vinserien finns i flera olika förpackningar och även som alkoholfritt mousserande.
Om Aperitivo
Ordet Aperitivo kommer ursprungligen från det latinska verbet ”aperire” som betyder “att öpnna”; där idén är att drycken öppnar (eller stimulerar) aptiten. Det kan tyckas lite märkligt att få igång dina magsafter genom att avnjuta en fördrink med snacks, men italienarna menar att aptiten kommer när du äter.
För mer information, vänligen kontakta:
Ewa Wirström, Brand Manager
ewa.wirstrom@altiacorporation.com
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.