Pressmeddelande -
Arcus samlar in flytande spritflaskor efter tappad last inatt
Nu meddelar Arcus i Sverige att de tillsammans arbetar intensivt med att samla in det förlorade godset som flyter i land längs kusten. Arcus vädjar till allmänheten om att lämna in upphittade spritflaskor till närmaste Systembolag.
Många förundrades imorse av alla flaskor Linie Aquavit som flöt upp på land på bland annat Styrsö utanför Göteborg efter att det lastskepp som avgick igår från Oslo tappat stora delar av sin last till havs. Olyckan skedde vid 04.00 imorse svensk tid strax utanför Styrsö. Förlusten upptäcktes omedelbart men då hade 1000-tals flaskor redan hamnat i havet. Omgående skickades räddningsbåtar ut för att samla ihop lasten som fortfarande håller sig flytande men lyckades dessvärre inte helt reparera skadan.
- Vi kommer att jobba hela dagen med att samla upp alla de flaskor som ligger utefter västkusten, både ute till havs och utefter stränderna. Vi vädjar också till allmänheten som hittar flaskor att lämna dem till närmaste Systembolag. Detta dels för att flaskorna kan hamna i orätta händer hos minderåriga och dels för att kunna klara leveransen inför påskhelgen, säger Svante Selling, Country Manager för Arcus i Sverige.
Svante Selling, country manager på Arcus Sverige
Tel: 08-545 534 30
E-mail: svante.selling@arcussweden.se
För mer information om händelsen var vänlig kontakta:
Ämnen
Kategorier
Regioner
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Otto Drakenberg. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.Mer information finns i ArcusGruppens årsredovisning 2013.