Pressmeddelande -
Akvavitpromenad mellan gamla stans främsta restauranger
Eftermiddagen 22 maj genomförs MovEat Akvavit med besök på fem av Gamla stans främsta restauranger. På varje ställe serveras en legendarisk akvavit tillsammans med en utvald maträtt. Promenaden sker i egen takt utifrån en mobilapp och de begränsade biljetterna släpps 20 april.
MovEat är en mat- och dryckespromenad baserad på en app med kartor, restauranger och menyer. I maj genomförs en unik MovEat Akvavit där gästerna får besöka Djuret, Kagges Sillkafé, Den Gyldene Freden och Matrosen Smörrebröd i valfri ordning. På varje stopp serveras en klassisk akvavit med en mindre maträtt som representerar restaurangen. Promenaden avslutas på LeRouge som skapat en egen drink på just akvavit.
– Akvavit är en unik dryck för Norden som passar till betydligt fler tillfällen än de klassiska högtiderna. Under vandringen får gästerna uppleva några av Gamla stans främsta restauranger samt avnjuta akvavit med historia från tre århundraden, säger Marcus Pedersen Senior Brand Manager på Arcus. Promenaden skapar också en efterlängtad möjlighet att komma ut på krogen igen på ett säkert och kontrollerat sätt.
Under MovEat Akvavit serveras både lagrad och olagrad akvavit från några av Nordens äldsta och mest klassiska varumärken. Samtliga maträtter från restaurangerna har omsorgsfullt valts ut för att passa respektive akvavit.
MovEat Akvavit går av stapeln under eftermiddagen lördagen 22 maj med första start 13:00. Kostnaden är 599 kronor per person och de begränsade biljetterna släpps till försäljning 20 april på www.moveat.co
Covid-19 policy
Akvavitresan genomförs på ett coronasäkert sätt utifrån gällande regler vilket innebär ett begränsat antal deltagare. Maximalt fyra personer per sällskap är tillåtna och den sittande placeringen på restaurangerna sker utifrån gällande regler kring distansering. Samtliga starter för promenaden sker med jämna mellanrum för att fördela gästerna mellan restaurangerna. Det finns även personal på plats i dörren på varje restaurang som är dedikerade för att sprida ut gästerna. Deltagare och arrangörer uppmanas att stanna hemma om de känner några som helst symptom på sjukdom har haft kontakt med en coronasmittad personer inom de närmaste 14 dagarna.
Om MoveEat
MovEat har sedan starten 2016 varit ledande inom lokala mat- och dryckesupplevelser i Sverige med verksamhet i 30 städer. Företaget har 6 anställda med kontor i Stockholm och varje månad genomförs ett tjugotal MovEats i landet. MovEat utvecklar ständigt nya upplevelser med olika teman inom mat och dryck.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Koncernchef är Kenneth Hamnes. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.