Pressmeddelande -
True Colours uppmärksammas på toppkonferens under World Pride i Madrid
Anna Bastin Löwgren från Altia talar vid Madrid Summit – en konferens om mänskliga rättigheter i anslutning till Prideveckan i Madrid. Dessutom kommer succécavan True Colours att serveras vid Madrids kommuns officiella välkomstmottagning.
Madrid Summit International Human Rights Conference är en stor konferens kring mänskliga rättigheter som startar den 26 juni och pågår i tre dagar. Konferensen äger rum på universitetsområdet i samband med World Pride Madrid. Frågor som exempelvis jämlikhet, politik, sport, hälsa och utbildning belyses, allt utifrån ett tvärgående perspektiv med utgångspunkt i de dimensioner och aspekter som angår HBTIQ-kretsar.
Anna Bastin Löwgren, en av medlemmarna i teamet bakom True Colours, har bjudits in för att delta i en av programpunkterna under konferensen. Hon kommer att prata om frågor som rör varumärken och deras betydelse i arbetet för mänskliga rättigheter. Hur ett effektivt arbete med varumärkesprofilering och marknadsföring kan få positiva effekter på uppfattningen och acceptansen av LGBTQI-frågor, samt att man med rätt marknadsföringsstrategier kan nå en bred publik och få stor inverkan på attityder och värderingar i dessa frågor.
– Att säga att True Colours har gjort succé är ingen överdrift. Den vackra regnbågsfärgade flaskan och de värderingar som den symboliserar har fått stort genomslag i såväl media som i efterfrågan hos konsumenterna. Vi är därför stolta över möjligheten att på Madrid Summit få berätta om våra tankar bakom varumärket True Colours och om arbetet med att förändra attityder, säger Anna Bastin Löwgren.
Madrid Summit arrangeras av World Pride Madrids organisationskommitté tillsammans med Universidad Autónoma de Madrid (Autonoma universitetet i Madrid) och håller på i tre dagar, från 26 till och med 28 juni.
True Colours lanserades tidigare i år i anslutning till QX-galan på Cirkus i Stockholm. Då presenterades cavan, vilken är den första i en serie med viner i regnbågsfärgade förpackningar. Konceptet är utvecklat i ett samarbete mellan Altia och Stiftelsen Regnbågsfonden, en organisation som arbetar för mänskliga rättigheter genom att finansiellt hjälpa HBTIQ-organisationer och enskilda personer runtom i världen. Tanken är att hylla människor i communityn.
I serien finns numera dessutom True Colurs Bag-in-Box – ett vitt vin av druvorna chardonnay och vioginer. Den som köper någon av True Colours viner bidrar till arbetet för mänskliga rättigheter. 3 kronor per såld box respektive 5 kronor per flaska går oavkortat till Stiftelsen Regnbågsfonden.
True Colours Cava, artnr 78045-01, 99 kr för 75 cl.
True Colours Bag-in-Box, artnr 3575-08, 209 kr för 3 L.
*Bokstäverna står för: Homo, bisexuella, transpersoner, interkönade och queer.
För mer information, vänligen kontakta:
Anna Bastin Löwgren, Inköps- och kvalitetsansvarig för True Colours Cava
tel: +46 703 01 22 48, mail: anna.bastin.lowgren@altiagroup.com
Malena Sigvardsson, Brand Manager för True Colours
tel: ++46 730 73 69 29, mail: malena.sigvardsson@altiagroup.com
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.