Pressmeddelande -
Sensommarens svalkande nyhet är här; Disaronno Velvet
Sensommarens svalkande nyhet är här Disaronno Velvet
Den 10:e augusti 2020 lanserade Arcus Sweden ”Disaronno Velvet” på Systembolaget. Disaronno Velvet är det senaste tillskottet från den italienska producenten Illva Sarronno och är en gräddlikör med påtaglig smak av den ikoniska mandellikören Disaronno Originale.
En sammetslen gräddlikör med smak av Disaronno
Disaronno Velvet har en sammetslen gräddig textur och en tydlig smak av världens mest populära italienska amaretto; Disaronno Originale, kombinationen skapar en harmoni av oväntade smaknyanser. Disaronno Velvet avnjuts optimalt som den är över is och bjuder på en fräsch smakupplevelse med påtaglig sötma. Passar som ett kylande alternativ under sommaren likväl till efterrätt och avec året runt.
Disaronno Velvet finns tillgänglig på Systembolaget och i flertalet barer landet över. Disaronno Velvet har en alkoholhalt på 17 % och produkten är framtagen för de konsumenter som föredrar en mjuk gräddlikör med en distinkt smakkaraktär.Flaskan känns igen genom den välkända Disaronno-formen i en elegant helvit tappning med den tillhörande rektangulära rejäla korken.
"Made in Italy"
Den italienska producenten ILLVA Saronno S.p.A. är mest känd för den populära likören Disaronno Originale som distribueras världen över i totalt 160 länder. ILLVA Saronno S.p.A och deras produkter representerar "Made in Italy"-stilen och smaken av italienskt och internationellt dryckeshantverk. Utöver Disaronno representerar ILLVA Saronno S.p.A. även produkterna Tia Maria, Zucca, Isolabella, Amaro 18 och Aurum. ILLVA Saronno särskiljer sig från andra producenter för sin expertis inom kvalité i kombination med välkomnande av trender och tolkande av konsumentpreferenser.
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Koncernchef är Kenneth Hamnes. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.