Pressmeddelande -
BLOSSA 12 nominerad till Svenska Designpriset!
BLOSSA 12 är nominerad i den prestigefyllda tävlingen Svenska Designpriset som är en årlig
tävling inom grafisk kommunikation. BLOSSA 12 är nominerad i kategorin ”Identitet Print – Förpackning”.
Smaksättningen på BLOSSA 12 bestod av den japanska citrusfrukten yuzu och kryddstark ingefära. Flaskan hade ett tydligt japanskt tema och på flaskan kunde man hitta koordinaterna till staden Kochi på ön Shikoku i Japan där yuzujuicen till glöggen tillverkades.
Designen är utvecklad av byrån McCann i nära samarbete med BLOSSA-teamet självt.
Röstningen är igång och avslutas den 22 september.
http://www.designpriset.se/rostning.php
Ämnen
Kategorier
Altia Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Altia Plc i Finland. Altia Plc är ett företag som producerar, distribuerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker i Norden och de baltiska länderna. Altia Plc:s egna varumärken inkluderar bl.a. Blossa, Grönstedts, Koskenkorva, O.P. Anderson, Explorer och Chill Out. Företaget representerar också andra internationella kvalitetsvarumärken från hela världen. www.altiacorporation.com