Pressmeddelande -
Världens bästa whisky 2014
Vi på Arcus Sweden kan nu stolt meddela att två av tre platser på Jim Murray’s lista över världens bästa whisky år 2014* gick till Buffalo Traces William Larue Weller (andra plats) och Thomas Handy Sazerac Rye (tredje plats).
Utöver detta erhöll samma två bourbons första och andra plats på listan över American Whiskey, bourbon of the Year. I kategorin Bourbon, No Age Statement (Multiple Barrels) placerade sig William Larue Weller även där på en första plats, tätt följd av Buffalo Trace Single Oak Project Barrel 101.
På första plats i kategorin Rye, No Age Statement finner vi Thomas Handy Sazerac Rye och under 11 Years & Over, även där en bourbon från Buffalo Trace, Sazerac Kentucky Straight Rye 18 YO.
*Jim Murray’s Whisky Bible Award Winners 2014
William Larue Weller
Artikelnummer: X5172SC2701
Pris: 1450 kr
http://www.arcussweden.se/products/william-larue-weller.aspx
Thomas Handy Sazerac Rye
Artikelnummer: X5172SC1001
Pris: 1249 kr
http://www.arcussweden.se/products/thomas-handy-rye.aspx
Sazerac Kentucky Straight Rye 18 YO
Artikelnummer: X5172SC2201
Pris: 3000 kr
http://www.arcussweden.se/products/sazerac-rye,-18-yrs.aspx
För mer information vänligen kontakta Martina Talmet martina.talmet@arcussweden.se
Ämnen
Kategorier
Regioner
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Otto Drakenberg. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.Mer information finns i ArcusGruppens årsredovisning 2013.