Pressmeddelande -
Väntan är över – nu lanseras ekologiska CHILL OUT Zinfandel Organic från Italiens klack
CHILL OUT är varumärket som erbjuder smakrika och populära viner från världens alla hörn och åtskilliga är de konsumenter som tagit vinerna till sina hjärtan. I dagarna lanserades ett för många efterlängtat vin gjort på den populära druvan zinfandel; CHILL OUT Zinfandel Organic, det senaste tillskottet i CHILL OUT- familjen. Den ekologiska röda nyheten kommer från Italiens klack och är fullpackad med allsköns dofter och smaker.
I över 20 år har CHILL OUT rönt stora framgångar tack vare sina lättillgängliga och kvalitativa viner både på flaska och bag-in-box. Med hållbara förpackningar och innovativ design har vi svenskar bjudits in på en resa att upptäcka och utforska viner från utvalda vingårdar i olika vinregioner runtom i världen. Med senaste lanseringen CHILL OUT Zinfandel Organic styrs kosan till det natursköna och soldränkta distriktet Apulien. Vinet är gjort på den omåttligt omtyckta druvan zinfandel. Tack vare det varma klimatet och den järnrika jorden där druvorna växer får vinet en inbjudande mörkröd färg samt intensiva och ursprungstypiska karaktärer som för tankarna till hetare breddgrader i södra Italien. Smak och doft uppvisar generösa toner av mörklila plommon, björnbär och kanel som tillsammans med inslag av rostad ek, viol och en fläkt av vanilj bildar en helhet. Eftersmaken är lång och bjuder på en behaglig kryddighet. Vinet är både ekologiskt och veganvänligt samt presenteras i en klimatsmart bag-in-box innehållande 1500 ml vilket är det första vinet från CHILL OUT i den storleken. Den praktiska förpackningen har en modern design med en närmare 3-dimensionell yta vilket förhöjer upplevelsen.
Med CHILL OUT Zinfandel Organic vill vi hålla fast vid den röda tråden för CHILL OUT som är moderna kvalitetsviner som inspirerar och guidar konsumenten på ett okomplicerat och glädjefyllt sätt, oavsett om de dricks i ensamt majestät eller ackompanjerar måltiden. Varumärket heter trots allt CHILL OUT och det vill vi leva upp till i alla våra viner. Samtidigt vill vi förmedla att det är seriösa viner från utvalda vingårdar med fokus på hållbara förpackningar, säger Thomas Larsson, Senior Brand Manager för CHILL OUT.
CHILL OUT Zinfandel Organic serveras med fördel upphällt på en karaff då karaktärerna i vinet framhävs när det får luftas en stund. Det passar utomordentligt bra till sensommarens grillrätter samt tillsammans med höstens långkok och grytor. En annan himmelsk kombination är när vinet kombineras med lagrad ost.
CHILL OUT Zinfandel Organic lanseras den 7 augusti i Systembolagets beställningssortiment. För mer information kontakta Thomas Larsson, Senior Brand Manager för CHILL OUT, via mejl: thomas.larsson@anora.com
CHILL OUT Zinfandel Organic
Ursprung: Apulien, Italien
Druva: zinfandel
Artikelnr: 56206
Alkholhalt: 13 %
Volym: 1500 ml
Pris: 149 kr
Ämnen
Kategorier
Anora Group är ett ledande företag inom vin- och sprit i Norden och en global föregångare inom hållbarhet. Deras marknadsledande portfölj består av egna ikoniska nordiska varumärken samt ett brett utbud av internationella vin- och spritvarumärken. Anora Group exporterar till över 30 marknader globalt. Företaget inkluderar även Anora industry- och logistikföretaget Vectura. År 2020 var Anoras sammanlagda nettoomsättning 6,4 miljarder kronor och företaget sysselsätter cirka 1100 anställda. Anora Groups aktier är noterade på Nasdaq Helsinki och Euronext Oslo.