Pressmeddelande -
Örnen har landat - Patrik Tapper är nya ansiktet för Fernet-Branca i Sverige.
Bitterheten har fått ett nytt ansikte! Vi på Altia är mycket stolta över att kunna presentera vår nye Brand Ambassador för Fernet-Branca i Sverige, Patrik Tapper.
Patrik har tidigare arbetat på den prisbelönta Hornstull-institutionen Linje Tio. De placerade sig tidigare i höstas som nummer 25 på listan ”World’s 50 best bars” som tidningen Drinks International publicerar varje år. Patrik har även arbetat på andra välkända barer i Stockholm såsom Tweed och Mister French.
Fernet-Branca är en av världens mest populära bitters och produceras än idag mitt i centrala Milano. Det finns en mystik kring originalreceptet och den Svenske Doktor Fernet, som är en av dryckesvärldens bäst bevarade hemligheter. Patrik kommer ursprungligen från Tony Rikardssons hemstad Avesta, och är givetvis inte bitter över detta.
- Att få möjligheten att jobba med en sådan unik och fantastisk produkt känns som ynnest av rang. Jag ser mycket fram emot att träffa alla Fernet-Branca-entusiaster runtom i landet. Ambassadörskapet handlar mycket om att förvalta folks redan goda relation till Fernet-Branca och Branca Menta, men också att skapa nya starka band och relationer till produkten, dess användningsområden samt dess rika historia, säger Patrik Tapper.
Kontaktuppgifter:
Patrik.tapper@altiacorporation.com, 0737702970
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
På folk o folk har vi samlat alla produkter från tre bolag - Altia Sweden, Bibendum och Philipson Söderberg. Tillsammans kan vi erbjuda ett av Sveriges största dryckesutbud med både välkända varumärken och spännande nyheter.