Pressmeddelande -
Nyhet! Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk
Nu lanseras en ny dessertlikör på Systembolaget – en krämig likör med smak av nygräddade kanelbullar med kall mjölk. Den heter Kanelbulle & mjölk kort och gott. Och naturligtvis lanseras likören på Kanelbullens dag den 4 oktober.
Kanelbulle & mjölk är den första dessertlikören som nu lanseras i serien Svenska Bakverk. En likör som smakar som barndomens allra bästa fikastunder – de där med hemmabakade bullar i köket. Upplev de stunderna igen – med en helt naturlig produkt gjord på färsk mjölk och naturliga smakämnen.Servera gärna likören väl kyld över is som ett alternativ till dessert eller som den är. Och njut av smaken av det mest svenska av bakverk – kanelbullen.
- Vi är väldigt stolta och glada över att ha lyckats skapa en dessertlikör som så exakt smakar som en rykande, nygräddad kanelbulle. Med ett riktigt kallt glas mjölk till. Kanelbulle & mjölk är den första dessertlikören i serien Svenska Bakverk, säger Martina Tamlet, Brand Manager på Arcus Sweden.
Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk går att beställa på Systembolaget fr.o.m. Kanelbullens dag den 4 oktober.
Artikelnummer: 82839
Alkoholhalt: 17 %
Pris: 189 kronor
Volym: 700 ml
Leverantör: Arcus Sweden AB
För mer information, varuprover och högupplösta bilder vänligen kontakta:
Emma Lind, PR Consultant, Kelly and Pling
emma.l@kellyandpling.com
073 553 72 82
Martina Tamlet, Brand Manager, Arcus Sweden
Martina.talmet@arcussweden.se
070 522 73 94
Ämnen
Kategorier
Regioner
Arcus Sweden AB är
ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Otto Drakenberg.
Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den
svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels
Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg
och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och
mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och
vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed
säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.Mer information finns i ArcusGruppens årsredovisning 2013.