Pressmeddelande -
Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk i ny laddning!
Alldeles inpå knuten av Kanelbullens dag den 4:e oktober, släpps en ny batch av den uppskattade Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk. Denna vuxenversion av doftande nybakade kanelbullar med ett glas kall mjölk, har vunnit många bakverksälskares hjärtan, och nu är det dags att välkomna en ny färsk laddning i hyllorna.
Kanelbulle & mjölkvar den första dessertlikören i serien Svenska Bakverk, och lanserades vid denna tidpunkt förra året. Uppföljaren, den krämiga mandeldoftande Semmellikören, lanserades sedan naturligt nog lagom till fettisdagen i februari i år.
Men nu är det ljuset på kanelbullen och dags för en refresh av den drömska likören. Smaken av kaneldoftande nybakta bullar och ett glas kall mjölk, är något de flesta av oss har varma känslor för. Att njuta detta även som dryck, i ett vackert likörglas, är helt enkelt ljuvligt.
Likören är en helt naturlig produkt gjord på färsk mjölk och naturliga smakämnen. Servera gärna väl kyld över en stor mängd is, som alternativ till dessert eller bara som en uppgraderad fikastund. Ett tips är att hälla en skvätt över glass, eller blanda ned i fyllningen om du vill skapa en kanel- och kardemummadoftande cheesecake.
– Vi är väldigt stolta och glada över att ha lyckats skapa en dessertlikör som så exakt smakar som en rykande, nygräddad kanelbulle med ett glas iskall mjölk. Min egen favorit är att dricka likören frostigt sval till en het espresso, säger Martina Talmet, Brand Manager, Arcus Sweden.
Dessertlikör med smak av Kanelbulle & mjölk går att beställa på Systembolaget.
Artikelnummer: 82839
Alkoholhalt: 17 %
Pris: 189 kronor
Volym: 700 ml
Leverantör: Arcus Sweden AB
För mer information, varuprover och högupplösta bilder vänligen kontakta:
Emma Lind, PR Consultant, Kelly and Pling
073 553 72 82
Martina Talmet, Brand Manager, Arcus Sweden
070 522 73 94
Ämnen
Regioner
Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Kenneth Hamnes. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.
Arcus strategi är att genom lokal marknadskompentens och fokus stärka och vidareutveckla våra egna och våra partners varumärken och därmed säkerhetsställa långsiktig tillväxt på den svenska marknaden.
Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.