Pressmeddelande -
BLOSSA vann i Svenska Designpriset 2014 - årgångsglöggen kammade hem guldet
BLOSSA 13 har korats till vinnare i den prestigefulla tävlingen Svenska Designpriset 2014. BLOSSA 13 vann guld i kategorin ”Identitet – Förpackning” och fick både juryns och folkets röster. Juryns motivering löd: "För den färgstarka, fängslande personligheten, som inte drar sig för att borra ned fötterna djupt och stadigt i den mellansvenska myllan."
- Det känns oerhört kul att få bevis på att vi återigen har lyckats få till en överraskande och uppskattad design på BLOSSAs årgångsglögg! Att hamna på första plats både hos juryn och det svenska folket betyder mycket för oss, säger Nathalie Malledant, Brand Development Manager på Altia.
Sedan 2011 har Altia Sweden samarbetat med designbyrån Scandinavian Design Group (SDG) och det är inte första gången som årgångsglöggen från BLOSSA har fått pris för sin design. BLOSSA har tagit emot ett flertal utmärkelser genom åren, däribland Cannes Lions Award för BLOSSA 12 med sin Japan-inspirerade flaska.
Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla och arrangeras av Batteri Kommunikation AB. Läs mer på www.designpriset.se
För mer information vänligen kontakta:
Nathalie Mallédant, Brand Development Manager, nathalie.malledant@altiacorporation.com
Tove Wredler Wennström, Communications Manager, tove.wredler@altiacorporation.com
Relaterade länkar
Ämnen
Kategorier
Altia Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Altia Plc i Finland. Altia Plc är ett företag som producerar, distribuerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker i Norden och de baltiska länderna. Altia Plc:s egna varumärken inkluderar bl.a. Blossa, Grönstedts, Koskenkorva, O.P. Anderson, Explorer och Chill Out. Företaget representerar också andra internationella kvalitetsvarumärken från hela världen. www.altiacorporation.com