2020-11-05 06:45Pressmeddelande

Xanté Sparkling & Pear i ny, festlig vinterdesign i limiterad upplaga

Xanté Sparkling & Pear är ett päronbubbel som passar utmärkt för vinterns alla små festligheter med nära och kära. Nu släpps den populära produkten i en limiterad vinterdesign i Systembolagets ordinarie sortiment.

Xanté är varumärket som sedan 90-talet har utmanat konventioner och skapat oväntade smakkombinationer, alltid med söta päron i mixen. En populär produkt i varumärkets portfölj är päronbubblet Xanté Sparkling & Pear, där de söta päronen parats ihop med mousserande vin för att skapa ett fruktigt och sött bubbel som passar perfekt för sociala sammanhang, mingel och fester – givetvis även de små tillsammans med familj, nära och kära.

Xanté Sparkling & Pear är en produkt som är framtagen för att avnjutas tillsammans med andra. Kanske framförallt de som man älskar mest, oavsett om det är bästisen, partnern eller mamman. Det är en lätt, söt och fruktig dryck som faller många i smaken och passar därför perfekt som en fördrink, på festen eller till en bärig efterrätt, berättar Sanna Sundin, Senior Brand Manager för Xanté.

Ny vinterdesign i limiterad upplaga

Lagom till vinterns små festligheter, med nyårsfirandet som höjdpunkten, släpper Xanté nu en version av produkten med en ny design i limiterad upplaga. Bakom designen ligger teamets egen grafiska formgivare, Antti Ojala, och målet har varit att ta fram en look som hör hemma på vinterfesten.

Vi ville göra något energifyllt och lekfullt som känns kul att ställa fram på bordet under vinterns festligheter, inte minst nyårsfesten. Designen utgår från en svart botten som vi sedan fyllt med starka färger och illustrationer föreställande fyrverkerier, snöflingor och såklart päron, berättar Antti Ojala, Graphic Designer för Xanté.

Xanté Sparkling & Pear kommer i en flaska om 750 ml, kostar 99 kronor och serveras med fördel vid ca 4–6 °C. Xanté Sparkling & Pear finns i Systembolagets ordinarie sortiment. I produktfamiljen finns också originalet Xanté Cognac & Pear, Xanté Rum & Pear, Xanté Coconut Cream & Pear, Xanté Sour & Pear och Xanté Dark Chocolate & Pear.

Produktblad för Xanté Sparkling & Pear->

Vid frågor kontakta: