2020-07-08 05:40Pressmeddelande

Världspremiär för det mousserande äppelvinet Pomme Doublée

Pomme DoubléePomme Doublée

Den 8 juli lanseras en bubblande nyhet från den franska calvadosproducenten Père Magloire: Pomme Doublée – ett helt nytt mousserande vin gjort av äpplen. Vinet, som karakteriseras av en intensiv och frisk fruktsmak, gör dessutom sin världspremiär i Sverige.

Svenskarna är stordrickare av mousserande viner och det senaste decenniet har Systembolagets försäljning av champagne, prosecco, cava, crémant med flera mångdubblats. Tidigare plockade vi bara fram den här typen av vin när det var något speciellt som skulle firas. Men den tiden är förbi. I dag fyller vi glaset med bubblor både till vardag och fest.

I juli lanseras det innovativa franska mousserande äppelvinet Pomme Doublée som första land i världen i Sverige. Den är en spännande nykomling i sammanhanget. Vinet är friskt och fylligt med en behaglig äppelsmak och framställt av färska äpplen från Normandie. Bakom Pomme Doublée står Père Magloire – ett av världens främsta varumärken för calvados.

Pomme Doublée är en helt naturlig produkt, gjord på 100 procent färskpressade äpplen. Den innehåller varken tillsatta smakämnen eller extra socker. Äpplena är ett urval av de bästa och mest smakrika sorterna som växer i fruktträdgårdarna i Normandie i norra Frankrike.

– Pomme Doublée är perfekt att ta med som ett lite annorlunda alternativ till vin när man går bort. Flaskan är både festlig och snygg, och den bjuder dessutom på ett innehåll med en härligt intensiv, behaglig och frisk äppelsmak. Väl kyld passar Pomme Doublée utmärkt som en aperitif. Den är också jättegod att blanda i cocktails, säger Christian Ingerhed, Senior Brand Manager på Altia.

Pomme Doublée finns från den 8 juli 2020 i Systembolagets beställningssortiment.

Pomme Doublée
Alkoholhalt: 11 %