2020-11-24 06:45Pressmeddelande

Mousserande sangrian Gozy White - flerfaldigt prisbelönad

Von Elk, som är känt för sitt mousserande glöggvin Glöet, lanserade i våras en ny, mousserande ljus sangria med namnet Gozy White. Vi kan nu stolt berätta att den har tilldelats brons i den internationellt uppskattade tävlingen IWCS. IWCS (The International Wine & Spirit Competition) är ett världsmästerskap, årligen arrangerat sedan 1969. I tävlingen deltar viner från över 90 länder.

Gozy White Sangria belönades även i våras med guldmedalj i tävlingen Women’s Wine & Spirits Awards. Juryn för tävlingen, som arrangerades i London, bestod av hundra kvinnliga vinexperter.

Juryn gav följande kommentarer om drycken:
Gozy Whites doft påminner om citronläsk, men drycken är mycket mer än bara spetsad läsk. Gozy White är en lättdrucken frisk och nyansrik mousserande sangria, med en mycket välbalanserad smak.

Gozy White Sangria är en mousserande, ljus sangria och en fräsch nyhet i den växande lågalkohol-kategorin. Gozy White är inte lika starkt som mousserande vin (8 %-ig alkoholhalt), då särskilt kvinnor har efterfrågat en fräsch och elegant men inte så stark dryck på marknaden.

För oss har det internationella intresset varit en glad överraskning, då vi nyss lanserat produkten på marknaden, säger Von Elk Companys verkställande direktör Anette Raunio. Till hösten rekommenderar hon att avnjuta drycken med is, färsk rosmarin och lingon.

Gozy White Sangria finns tillgänglig i 130 Systembolagsbutiker, men går också bra att beställa via Systembolagets hemsida.

Produktinformation:
Gozy White Sangria