2021-02-10 06:45Pressmeddelande

Koskenkorva Rhubarb – en färgstark nyhet i Koskenkorvas framgångsrika likörportfölj

Koskenkorva har det senaste året lanserat flera likörer med stor framgång. Först kom Ginger, därefter Lemon och senast Salmiakki och alla har de tagit Sverige med storm. Nu är det dags för Koskenkorva Rhubarb att äntra den svenska likörscenen. En välbalanserad och naturligt frisk dryck gjord på färska rabarber och granatäpple.

Koskenkorva Rhubarb är det senaste tillskottet i Koskenkorvas likörportfölj och är gjord på färska rabarber och granatäpple. Tillsammans med basen på Koskenkorva vodka bildar de naturliga råvarorna en ljuv förening mellan sött och syrligt samt uppvisar både en äkta och harmonisk smak.

- Det överväldigande mottagandet av de tidigare likörlanseringarna är helt fantastiskt och ett kvitto på att det här är produkter som tilltalar många av våra svenska konsumenter. Det är därför extra roligt att redan nu kunna lansera ytterligare en produkt av samma höga kvalitet, säger Catrin Söderberg, Senior Brand Manager på Altia.

Koskenkorva Rhubarb är med sin inbjudande rosaskimrande färg en perfekt dryck att servera kall som den är eller att använda som bas i uppfriskande drinkar tillsammans med andra passande tillbehör. Alkoholhalten är 21% och liksom varumärkets övriga likörer presenteras den i en tidlös glasflaska med unik träkork.

- Eftersom pandemin håller oss i ett järngrepp är det fortsatt svårt att umgås med nära och kära ute på barer och restauranger. Vi ser ett ökat intresse för att prova nya smaker och drinkar hemmavid, vilket gör det extra kul att kunna erbjuda den här produkten just nu, säger Catrin Söderberg.

I framkant inom hållbarhetsarbete

Koskenkorva är en anrik finsk kvalitetsvodka och destilleriet i Finland räknas idag som ett av de främsta inom hållbar dryckestillverkning. Koskenkorvas investering i cirkulär ekonomi tilldelades ”The Green Company of the Year Award” 2018 av den internationella publikationen för dryckeshandel - The Drinks Business.

- Sedan 2014 har vi minskat destilleriets koldioxidutsläpp med 50 procent, säger Catrin. Vi har en återvinningsgrad på 99,9% och till och med kornet som är kvar efter vodkadestilleringen används för att driva destilleriets egen bioenergianläggning.

Koskenkorva Rhubarb lanseras den 4 februari i Systembolagets beställningssortiment.

Koskenkorva Rhubarb
Alkoholhalt: 21%
Pris: 149kr

Produktblad för Koskenkorva Rhubarb->

Serveringsförslag:

Rhubarbie
40 ml Koskenkorva Rhubarb
60 ml Tranbärsjuice
60 ml Tonic
Apelsinskiva

Häll i rikligt med is i ett vinglas och häll över ingredienserna. Rör om och garnera med en apelsinskiva. Klart!

Burning Storm
20 ml Koskenkorva Rhubarb
20 ml Mörk rom
Ginger Beer
Lime

Fyll ett glas med is och häll över alla ingredienser. Rör om, garnera med lime och servera.

Rhubarb Smash
40 ml Koskenkorva Rhubarb
30 ml Citronjuice
10 ml Sockerlag
10 Myntablad
Skummad äggvita

Mät upp alla ingredienser i en shaker. Skaka hårt och sila ned i ett kylt glas med is. Garnera och servera.

För mer informati
on, vänligen kontakta: