2021-10-05 10:20Pressmeddelande

Höstens trendigaste smaknyhet: Xanté Pumpkin Spice & Pear i limiterad utgåva

Nu lanserar Xanté en nyhet för att sätta krydda på halloweenfesten och höstens drinkar. Xanté Pumpkin Spice & Pear är en likör där den klassiska smaken av Xantés söta päron blandats med den populära kryddblandningen Pumpkin Spice.

Xanté är dryckesvarumärket som i nästan 20 år trotsat konventionerna och skapat smakkombinationer lika oväntade som smakrika. Tidigare i år lanserade man den blommiga Xanté Elderflower & Pear, följt av Xanté Latte & Pear, kaffelikören med en lätt smak av päron, utmärkt för att sätta en twist på kaffedrinken.

I perfekt tid för halloweenfesten och höstens mysiga drinkar lanserar Xanté nu Xanté Pumpkin Spice & Pear, med smak av den trendiga amerikanska kryddblandningen. Ända sedan 1700-talet har kryddblandningen använts för att smaksätta pumpapaj, men de senaste åren har Pumpkin Spice fått mer utrymme i allt från kaffe till bakverk och doftljus. Kryddblandningen består i huvudsak av fyra kryddor; kanel, ingefära, kryddnejlika och muskot.

– Xanté Pumpkin Spice & Pear är en perfekt produkt nu när hösten är här, den är kryddig och rund med mycket sötma och kommer sätta en rolig twist på såväl halloween-bålen som mysiga drinkkvällar med vänner i höst, berättar Marika Silander, Senior Brand Manager för Xanté.

Xanté Pumpkin Spice & Pear har en alkoholhalt om 15% och passar lika bra i drinkar som för sig själv med några isbitar eller som shot. Liksom Xantés övriga produkter är Xanté Pumpkin Spice & Pear vegansk. Produkten kommer i en flaska om 500 ml, kostar 149 kr och finns i begränsad upplaga i Systembolagets tillfälliga sortiment från och med den 5 oktober. Artikelnummer på Systembolaget: 11792.

Serveringsförslag

Bloody Pumpkin
8 cl apelsinläsk
2 cl grenadine