2020-10-01 12:05Pressmeddelande

Blossa Sparkling & Spices Classic Red – ett nytt, rött mousserande vin för vinterns mingel

Nu lanseras eleganta Blossa Sparkling & Spices Classic Red - en bubblande dryck där glöggkryddor förenas med mousserande rött vin. Drycken serveras med fördel kall och har en balanserad sötma med inslag av klassiska glöggkryddor, såsom kryddnejlika och kanel, för att avrundas med toner av apelsin och anis.

”Glubbel” – att blanda glögg med ”bubbel” är en trend som vuxit de senaste åren och fick Blossa att lansera Blossa Sparkling & Spices Citrus förra året. I år erbjuds ytterligare ett alternativ där man ersatt det vita mousserande vinet med ett rött för en ännu mer smakrik och fyllig karaktär.

– Efter förra årets succé med Blossa Sparkling & Spices Citrus är vi glada över att expandera vår produktportfölj och erbjuda fler goda bubblande alternativ på marknaden. Årets version är ett festligt alternativ till vinterns varma drycker och smälter perfekt in i julfirandet med sin röda färg, säger Caroline Grundström, Senior Brand Manager på Blossa.

Blossa Sparkling & Spices Classic Red är det senaste tillskottet till Blossa-familjen och i jämförelse med andra glöggdrycker serveras den väl kyld för bästa smakupplevelse. Den har en alkoholhalt på 8 procent och priset är 99 kronor för 750 ml. Artikelnumret är 78985–01 och den finns i Systembolagets beställningssortiment från den 1 oktober.

Produktbladet för Blossa Sparkling & Spices Classic Red ->

Om Blossa glögg:
Blossa glögg är en framgångssaga som innefattar ett unikt recept vilket varit en välbevarad hemlighet i närmare 125 år. Blossas breda sortiment innehåller allt ifrån den klassiska röda vinglöggen till den innovativa och överraskande årgångsglöggen. För att inte glömma den vita glöggen, den alkoholfria, glöggen på box med mera - något för alla helt enkelt.

Caroline Grundström, Senior Brand Manager, Altia Sweden
Tel. 070-738 62 48, caroline.grundstrom@altiacorporation.com

Christoffer Sjölin, Jung Relations
Tel. 070-661 92 10, christoffer.h.sjolin@jungrelations.com