2021-03-01 07:00Pressmeddelande

Barracuda Vanilla Spiced är här - fyllig och elegant med karibisk rom och vanilj i fokus.

Sedan 1930 har Barracuda förgyllt svenskarnas drinkar med karibisk rom. Nu är det dags för det klassiska varumärket att ta nästa steg och utmana kaptenen om styrrodret inom smaksatt rom.

Vi välkomnar Barracuda Vanilla Spiced.

I nästan 100 år har Barracuda varit en av de mest populära romsorterna i Sverige. Med ett ökat intresse för mörk rom i Sverige är det nu alltså dags för en ny produkt: Barracuda Vanilla Spiced, en smaksatt rom med varma toner av vanilj och kola i kombination med viss citrus och kryddighet med ett havsdjupt avslut.

Länge har svenskarna egentligen bara haft ett alternativ när det kommer till just smaksatt rom. Vi är såklart väldigt glada att få lansera denna produkt som specifikt är anpassad till våra smaklökar här i Norden. Feedbacken hittills har varit fantastisk och just det faktum att den gör sig lika bra att dricka ren som blandad med cola gör att det är en sån härlig och opretentiös produkt, säger Oskar Johansson, Brand Manager för Barracuda.

När det kommer till designen är Barracuda Vanilla Spiced tydlig. Det här är en premiumprodukt som är skapad för dem som inte bara vill ha något gott i glaset utan även en snygg flaska att ställa fram på bordet. Detta blandat med Barracudas lekfulla uttryckssätt ger oss en produkt som är enkel att tycka om.

Åh, det är alltid så kul att jobba med Barracuda. Det är verkligen något speciellt med att balansera premium och lekfullhet då premiumprodukter ofta har en bild av sig att vara ganska stela och högtravande. Personligen är jag också lite extra kär i att Barracuda har sina två världar, över och under vattenytan, som kontrasterar varandra. Precis som livet självt, där ingenting bara är svart eller vitt, säger Arina Pauli, Graphic Designer för Barracuda.

Fler spännande nyheter att vänta

I samband med att Barracuda Vanilla Spiced lanseras kommer även varumärkets kronjuvel Barracuda Silver Rum att byta utseende vilket bäddar för en ny framtid för det nästan 100-åriga varumärket. Barracuda drivs av Altia Group och fler produktlanseringar från den lekfulla karibiska världen är att vänta.

-I en värld där allt ska vara det dyraste, coolaste och mest trendbrytande någonsin känns det nästan retsamt att lansera en produkt som Barracuda Vanilla Spiced. 100 % gott, 0% krångel och ingen ambition av att kosta skjortan. Enkelt, tydligt och opretentiös, I love it! Det är så Barracuda alltid har varit och förhoppningsvis alltid kommer att förbli, avslutar Oskar.

Barracuda Vanilla Spiced:
Alkoholhalt: 32%
Volym: 700ml
Pris: 239kr

Produktblad för Barracuda Vanilla Spiced->

För mer information och frågor, vänligen kontakta:
Oskar Johansson, Brand Manager
Oskar.Johansson@altiacorporation.com

Så blandar du en klassisk Rom & Cola

Ingredienser:
Valfri mängd Rom
Valfri mängd Cola

Ta ett valfritt glas och fyll det med massa is. Fyll upp med rom & toppa med cola. Eller tvärtom! Du kan inte göra fel. Garnera med en citron om du känner dig extra tjusig.